Γλώσσες περιγραφής και προσομοίωσης υλικού, π.χ. Verilog. Επισκόπηση της τεχνολογίας FPGA, εργαλεία αυτόματης σύνθεσης κυκλωμάτων σε FPGA. Διαγράμματα χρονισμού, τεχνικές ελάττωσης καθυστέρησης. Τρικατάστατοι οδηγητές, αρτηρίες (δίαυλοι, λεωφόροι), πρωτόκολα χειραψίας, παραδείγματα εμπορικών αρτηριών. Μνήμες, π.χ. SRAM και SDRAM. Γέννηση ρολογιού, απόκλιση ρολογιού, χρήση PLL. Ασύγχρονα συστήματα, διαιτησία. Μεταστάθεια, σφάλμα συγχρονισμού, συγχρονιστές, ουρές και ελαστικοί ενταμιευτές, συγχρονισμός σημάτων άδειος/γεμάτος. Σειριακή μετάδοση και λήψη, ανάκτηση ρολογιού και πλαισίου. Τεχνολογία τυπωμένων κυκλωμάτων και περιβλήματα ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Εργαστήριο: Ασκήσεις υλοποίησης μικρών έως μεσαίων εργασιών σε πλακέτες με FPGA, μετά από σχεδίαση και προσομοίωση σε Verilog. Εργαστηριακή εμπειρία χρήσης παλμογράφου, λογικού αναλυτή, και χειρισμού σημάτων ρολογιών, αρτηριών, μνημών, και σειριακών επικοινωνιών.
Μαθησιακοί στόχοι:
Γνώση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, οι φοιτητές θα κατέχουν τις θεμελιώδεις γνώσεις σχεδίασης ψηφιακών συστημάτων και θα έχουν εξοικειωθεί με τις γλώσσες και τα εργαλεία υλοποίησης ψηφιακών κυκλωμάτων σε τεχνολογίες αναδιατασσόμενης λογικής (FPGA). Κατανόηση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει τις μεθοδολογίες σχεδίασης και υλοποίησης ψηφιακών κυκλωμάτων με γλώσσες περιγραφής υλικού όπως η Verilog. Εφαρμογή: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να υλοποιούν και να επαληθεύουν πραγματικά ψηφιακά κυκλώματα στο εργαστήριο σε πλακέτες με αναδιατασσόμενη λογική (FPGA). Ανάλυση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναλύουν τις απαιτήσεις λειτουργίας των ψηφιακών κυκλωμάτων όσον αφορά τη συχνότητα ρολογιού και χώρου. Σύνθεση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να οργανώνουν τα κυκλώματα σε υποσυστήματα, να συνδυάζουν και να διαφοροποιούν επιμέρους κυκλώματα που διδάσκονται στο μάθημα, και να συνθέτουν νέες λύσεις για την επίτευξη βελτιστοποιημένων κυκλωμάτων. Αξιολόγηση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν τις επιδόσεις ψηφιακών κυκλωμάτων, να μετρήσουν τα ποσοτικά τους χαρακτηριστικά, και να συγκρίνουν εναλλακτικές περιγραφές και υλοποιήσεις ψηφιακών κυκλωμάτων.
Αξιολόγηση:
Λεπτομέρειες για την βαθμολόγηση του μαθήματος περιέχονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Τα μαθήματα του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών κωδικοποιούνται με τα γράμματα "ΗΥ" και με τρία ψηφία. Το πρώτο ψηφίο δηλώνει το έτος κατά το οποίο συνήθως παρακολουθείται το μάθημα, το δε δεύτερο την επιστημονική περιοχή του μαθήματος:
Πρώτο Ψηφίο
Κανονικό Έτος Παρακολούθησης
1,2,3,4
Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Τέταρτο
5,6
Μεταπτυχιακά μαθήματα
7,8,9
Ειδικά θέματα
Δεύτερο Ψηφίο
Επιστημονική Περιοχή
0
Εισαγωγικά - Γενικά
1
Υπόβαθρο (Μαθηματικά, Φυσική)
2
Υλικό και Συστήματα Υπολογιστών
3
Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα
4,5
Συστήματα Λογισμικού και Εφαρμογές
6
Πληροφοριακά Συστήματα
7
Υπολογιστική Όραση και Ρομποτική
8
Αλγοριθμική και Θεωρία Υπολογισμού
9
Ειδικές Εργασίες
Ακολουθούν συνοπτικοί κατάλογοι κατά κατηγορίες των μαθημάτων του προγράμματος βασικών σπουδών του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μαθήματα των οποίων οι κωδικοί αρχίζουν με "ΜΕΜ" ή "ΦΥΣ" διδάσκονται από το Τμήμα Μαθηματικών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών ή το Φυσικό αντιστοίχως και αναφέρονται με τους οικείους κωδικούς. Τα προαπαιτούμενα που αναφέρονται μέσα σε παρενθέσεις συνιστώνται έντονα, αλλά δεν είναι υποχρεωτικά.