Το μάθημα "Σύγχρονα Θέματα Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή" επικεντρώνεται σε μοντέρνες τεχνικές αλληλεπίδρασης που αντιμετωπίζουν τις σύγχρονες προκλήσεις έναντι των τριών διαστάσεων ποικιλομορφίας της διάδρασης (Χρήστες, Τεχνολογικές Πλατφόρμες, Πλαίσιο Χρήσης). Η αλληλεπίδραση ευπαθών ομάδων πληθυσμού (π.χ. άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι, κλπ.) αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα της Σχεδίασης για Όλους (μιας μοντέρνας μεθοδολογικής προσέγγισης ορθογώνιας ως προς την ανθρωποκεντρική σχεδίαση).
Παράλληλα, οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα μείζονα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες κατά την αλληλεπίδρασή τους με τις ραγδαία αναπτυσσόμενες νέες υπολογιστικές πλατφόρμες (π.χ., φορετές συσκευές, αυτοκίνητα, επαυξημένη πραγματικότητα, ρομπότ, κλπ..), όσο και με υφιστάμενες οι οποίες χρησιμοποιούνται υπό νέα θεώρηση (π.χ., Υπολογιστικά υποστηριζόμενη συνεργασία, Κοινωνικά Μέσα, κλπ.)
Η διδακτέα ύλη (η οποία ανανεώνεται ετησίως) επικεντρώνεται στα ακόλουθα θέματα:
Διαστάσεις Ποικιλομορφίας στη διάδραση (Χρήστες, Τεχνολογικές Πλατφόρμες, Πλαίσιο Χρήσης).
Σχεδίαση για Όλους.
Προσβασιμότητα στον Παγκόσμιο Ιστό.
Σχεδίαση Διεπαφών για Ηλεκτρονική Μάθηση και Προσβάσιμα Παιχνίδια.
Ευφυείς και Πολυτροπικές Διεπαφές.
Οπτικοποίηση (Μεγάλων) Δεδομένων.
Σύγχρονες Τεχνικές Αλληλεπίδρασης.
Σχεδίαση Διεπαφών για Κινητές και Φορετές Συσκευές, Έξυπνες Τηλεοράσεις, Αυτοκίνητα και Νέα Μέσα.
Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα.
Διεπαφές που βασίζονται στο Συναίσθημα και την Πειθώ.
Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Ρομπότ.
Κοινωνικά Μέσα.
Υπολογιστικά Συστήματα Υποστήριξης Συνεργασίας.
Εισαγωγή στη Διάχυτη Νοημοσύνη και στην Αλληλεπίδραση σε Ευφυή Περιβάλλοντα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:
θα κατέχουν τις βασικές έννοιες αναφορικά με σύγχρονα θέματα Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή
θα έχουν εξοικειωθεί με τεχνικές ανάπτυξης διεπαφών προσβάσιμων από ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι, κλπ.)
θα έχουν αποκτήσει τόσο το απαραίτητο θεωρητικό και τεχνολογικό υπόβαθρο, όσο και πρακτική εμπειρία στην σχεδίαση και υλοποίηση κατανεμημένων, πολυτροπικών και προσαρμόσιμων διεπαφών
θα μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν συστήματα που ενσωματώνουν ταυτόχρονα, αποδοτικά και με εύχρηστο τρόπο διάφορες συσκευές άμεσης ή έμμεσης αλληλεπίδρασης (π.χ., μικρόφωνα, αισθητήρες, κάμερες, ηχεία)
θα έχουν κατανοήσει τις βασικές αρχές ανάπτυξης διεπαφών που συγχρονίζονται μεταξύ διαφορετικών συσκευών (π.χ., υπολογιστές, κινητές συσκευές, information kiosks) και διαλειτουργούν σε πραγματικό χρόνο μέσω του Παγκόσμιου Ιστού, και
θα μπορούν να αξιολογούν την χρησιμότητα/αποδοτικότητα/ευχρηστία των νέων προσεγγίσεων και τάσεων στο πεδίο της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή.
Αξιολόγηση:
Λεπτομέρειες για την βαθμολόγηση του μαθήματος περιέχονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Τα μαθήματα του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών κωδικοποιούνται με τα γράμματα "ΗΥ" και με τρία ψηφία. Το πρώτο ψηφίο δηλώνει το έτος κατά το οποίο συνήθως παρακολουθείται το μάθημα, το δε δεύτερο την επιστημονική περιοχή του μαθήματος:
Πρώτο Ψηφίο
Κανονικό Έτος Παρακολούθησης
1,2,3,4
Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Τέταρτο
5,6
Μεταπτυχιακά μαθήματα
7,8,9
Ειδικά θέματα
Δεύτερο Ψηφίο
Επιστημονική Περιοχή
0
Εισαγωγικά - Γενικά
1
Υπόβαθρο (Μαθηματικά, Φυσική)
2
Υλικό και Συστήματα Υπολογιστών
3
Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα
4,5
Συστήματα Λογισμικού και Εφαρμογές
6
Πληροφοριακά Συστήματα
7
Υπολογιστική Όραση και Ρομποτική
8
Αλγοριθμική και Θεωρία Υπολογισμού
9
Ειδικές Εργασίες
Ακολουθούν συνοπτικοί κατάλογοι κατά κατηγορίες των μαθημάτων του προγράμματος βασικών σπουδών του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μαθήματα των οποίων οι κωδικοί αρχίζουν με "ΜΕΜ" ή "ΦΥΣ" διδάσκονται από το Τμήμα Μαθηματικών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών ή το Φυσικό αντιστοίχως και αναφέρονται με τους οικείους κωδικούς. Τα προαπαιτούμενα που αναφέρονται μέσα σε παρενθέσεις συνιστώνται έντονα, αλλά δεν είναι υποχρεωτικά.