Η Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή είναι ο διεπιστημονικός κλάδος που ασχολείται με την ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση και αξιολόγηση της διεπαφής εφαρμογών υπολογιστικών συστημάτων με τα οποία ο χρήστης έχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης, καθώς και των θεμάτων που διέπουν αυτή την αλληλεπίδραση.
Οι κύριοι στόχοι του μαθήματος είναι:
Να εισάγει τις βασικές έννοιες και να αναλύσει τα θέματα που εμπλέκονται στη διαδικασία Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή.
Να αναδείξει τη σημασία της συστηματικής και ολοκληρωμένης προσέγγισης για τη σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων μέσω της Ανθρωποκεντρικής Σχεδίασης.
Να παρέχει στους φοιτητές που θα παρακολουθήσουν το μάθημα τη δυνατότητα απόκτησης θεωρητικής γνώσης και πρακτικής εξάσκησης.
Η διδακτέα ύλη (η οποία ανανεώνεται ετησίως) περιλαμβάνει θέματα που σχετίζονται με τους παρακάτω ενδεικτικούς τομείς:
Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή: Επισκόπηση του πεδίου.
Ανάπτυξη Αλληλεπιδραστικών Συστημάτων. Ανθρωποκεντρική Σχεδίαση.
Ανάλυση Απαιτήσεων.
Βασικές Αρχές Σχεδίασης Γραφικών Διεπαφών Χρήστη.
Οπτικός Σχεδιασμός.
Δημιουργία Πρωτοτύπων.
Σχεδίαση Διαδικτυακών Διεπάφων.
Σχεδίαση Διεπαφών για Κινητές Συσκευές.
Αρχές Αξιολόγησης Διεπαφών.
Αξιολόγηση Διεπαφών με εμπειρογνώμονες - Ευρετική Αξιολόγηση.
Αξιολόγηση Διεπαφών με Χρήστες.
Σχεδίαση της εμπειρίας χρήσης.
Εμπειρία Χρήσης.
Σύγχρονες Τάσεις και Προσεγγίσεις στην Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή.
Mαθησιακά Αποτελέσματα:
Οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:
θα κατέχουν τις βασικές έννοιες και τεχνικές ώστε είναι ικανοί να αντιμετωπίζουν προβλήματα που εμφανίζονται, σχετίζονται ή επηρεάζουν (κατά) την αλληλεπίδραση των ανθρώπων με τους υπολογιστές
θα γνωρίζουν την σημασία της ενδελεχούς ανάλυσης, σχεδίασης, υλοποίησης και αξιολόγησης των διεπαφών χρήστη (User Interfaces - UIs) διαδραστικών εφαρμογών, βάσει μιας ολιστικής προσέγγισης η οποία λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες, ικανότητες και προτιμήσεις των τελικών χρηστών, αλλά και τους στόχους της υπό ανάπτυξη εφαρμογής
θα έχουν αποκτήσει τόσο το απαραίτητο θεωρητικό και τεχνολογικό υπόβαθρο, όσο και πρακτική εμπειρία στην αποτελεσματική συλλογή απαιτήσεων, τη σχεδίαση πρωτοτύπων, την υλοποίηση και την αξιολόγηση διεπαφών
θα έχουν κατανοήσει τις βασικές αρχές σχεδίασης διεπαφών για εφαρμογές και υπηρεσίες, για τον Παγκόσμιο Ιστό και για κινητές συσκευές, και
θα έχουν γνώση μιας γενικής επισκόπησης του πεδίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή.
Αξιολόγηση:
Λεπτομέρειες για την βαθμολόγηση του μαθήματος περιέχονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Τα μαθήματα του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών κωδικοποιούνται με τα γράμματα "ΗΥ" και με τρία ψηφία. Το πρώτο ψηφίο δηλώνει το έτος κατά το οποίο συνήθως παρακολουθείται το μάθημα, το δε δεύτερο την επιστημονική περιοχή του μαθήματος:
Πρώτο Ψηφίο
Κανονικό Έτος Παρακολούθησης
1,2,3,4
Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Τέταρτο
5,6
Μεταπτυχιακά μαθήματα
7,8,9
Ειδικά θέματα
Δεύτερο Ψηφίο
Επιστημονική Περιοχή
0
Εισαγωγικά - Γενικά
1
Υπόβαθρο (Μαθηματικά, Φυσική)
2
Υλικό και Συστήματα Υπολογιστών
3
Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα
4,5
Συστήματα Λογισμικού και Εφαρμογές
6
Πληροφοριακά Συστήματα
7
Υπολογιστική Όραση και Ρομποτική
8
Αλγοριθμική και Θεωρία Υπολογισμού
9
Ειδικές Εργασίες
Ακολουθούν συνοπτικοί κατάλογοι κατά κατηγορίες των μαθημάτων του προγράμματος βασικών σπουδών του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μαθήματα των οποίων οι κωδικοί αρχίζουν με "ΜΕΜ" ή "ΦΥΣ" διδάσκονται από το Τμήμα Μαθηματικών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών ή το Φυσικό αντιστοίχως και αναφέρονται με τους οικείους κωδικούς. Τα προαπαιτούμενα που αναφέρονται μέσα σε παρενθέσεις συνιστώνται έντονα, αλλά δεν είναι υποχρεωτικά.